Roman Srednji spol, autora Jeffreya Eugendisa progovara o brojnim tabu temama stavljajući ih u napete i teške situacije svijeta i Amerike 20. stoljeća. Priča je to o ratovima, emigraciji, incestu, religijama te transrodnosti kao središnjoj temi romana.
Naime, glavni lik Calliope nas upoznaje sa svim procesima i problemima s kojima se transrodna osoba suočava, a posebice kako su različiti međuljudski odnosi utjecali na njegovo definiranje i stvaranje identiteta.
Zanimljiv je njegov odabir imena likova u Calovoj okolini koji automatski pobuđuju interes čitatelja za dubljim značenjem. Primjerice, prvi su članovi Calove obitelji koje upoznajemo Desdemona i Lefty, njegovi baka i djed s očeve strane. Upoznajemo ih dok još uvijek žive u Grčkoj u trenutku izbijanja rata s Turskom i prije negoli pobjegnu u Ameriku.
Bakino se ime nikada ne mijenja i kako je upoznajemo kao Desdemonu na početku priče, poznajemo je s istim imenom i do kraja. To je veoma posebno i značajno ime koje uvelike naglašava Calove grčke korijene i tradiciju koju Desdemona poštuje tijekom čitavog života, čak i nakon što se preseli u Ameriku. Poput svoga imena, Desdemona ostaje vjerna grčkoj religiji, hrani, uvjerenjima i načinu života. Ona nikada do kraja ne nauči engleski jezik i uvijek inzistira da njen sin Milton u pismu upotrebljava grčki. Njezina je nostalgija za domom uvijek prisutna, kao i vječna želja za povratkom. Osim ponosnog podrijetla i tradicije koje bakino ime donosi Calu kao i njezina odanost grčkom stilu života, njezino ime nosi i još jednu simboliku. Naime, ime Desdemona znači nesreću ili zlo što može simbolizirati nesreću u njezinom odabiru svoga brata za muža.
Lefty, s druge strane, dobiva američki nadimak. Tako ga znamo kroz čitav roman. Za razliku od njegove sestre i žene, Lefty je brzo prihvatio američki način života i asimilirao se u društvo kako Desdemona nikada nije. Čak je prevodio stara djela grčkih filozofa na engleski jezik kao hobi. Ono što je zanimljivo kod njegovog nadimka je izbor riječi Lefty. Na engleskom jeziku, left znači lijevo. U kontekstu starih vjerovanja da je lijevo nešto što je krivo, a desno nešto što je pravo, mogla bi se ponovno naći poveznica u njegovom “pogrešnom” izboru žene.
Njihov sin Milton, Calov otac objedinjuje obje kulture. Kako u imenu, tako i u svemu drugome, kao i njegova žena Tessie. Oboje zapravo imaju grčka imena, ali ih svi znaju po njihovim američkim verzijama. Oni su rođaci koji se zaljubljuju i ožene te imaju dvoje djece od kojih je jedno dijete Cal- hermafrodit koji odrasta kao djevojčica Calliope ili Callie, ali kasnije preuzima svoj istinski identitet i postaje Cal.
Za svako od danih imena postoji mnoštvo simbolike, a time vjerojatno i veliki utjecaj na Calov život. Zanimljiv je obrat koji se događa kod Calovog starijeg brata kojega upoznajemo i znamo kroz čitavu priču kao Jedanaesto poglavlje, što je golicalo maštu u iščekivanju 11. poglavlja romana. Ipak, 11. poglavlje ne stiže, a tako ni pobliže objašnjenje simbolike u Calovom izboru toga nadimka. Možda je ostavljeno za neku drugu Calovu priču u kojoj će Jedanaesto poglavlje biti presudno.
Još jedan simbolički, ali izravan odabir imena lika je Mračni predmet želja. Ona je Calova školska kolegica koja vrlo brzo postaje upravo to- predmet želja. Seksualni poriv koji se budi kod Cala kada se susretnu i koji je odvodi u “mrak” kada se susretne s njezinim bratom. Calova su seksualna traženja tada prisutna između Mračnog predmeta želja i njezinog brata što u Calu izaziva podjednako i užitak i bol, te svakako veću zbunjenost.
Imena likova govore mnogo, a najviše o detaljima na koje je autor mislio u stvaranju ove komplicirane i duboke priče. Sve počinje imenom, a u ovom slučaju i završava tako što Calliope shvaća da se zapravo zove Cal.
Lukrecija